program


Binder Kvartett - Jazz itt!

Binder Kvartett - Jazz itt!

Csend a hegyeken túl – Lemezbemutató koncert

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Lørdag, 10. Februar 2024 19:00

Binder Károly: Simogató szellők
Binder Károly: Tánc a sötétben
Binder Károly: Széplak
Binder Károly: Csend a hegyeken túl
Binder Károly: Virágszirmok a hóban
Binder Károly: Hát mégis
Binder Károly: Hazagondolva
Binder Károly: Hangok idelent
Binder Károly: Mesélek Neked
Binder Károly: Cédrusok illata
Binder Károly: Legénybúcsú

Binder Quartet: Binder Károly (zongora), Borbély Mihály (szaxofon, tárogató, klarinét), Fonay Tibor (bőgő), Hidász Tamás (dob)

„A jazzmuzsika szenvedély, ritmus, életigenlés, lázadás és érzelmek” – nyilatkozta Binder Károly zeneszerző, zongorista, tanár, a hazai jazzélet egyik meghatározó személyisége. A jazzt olyan kortárs kifejezési formának, illetve eszköznek tekinti, melyben egymást kiegészítve van jelen az előadó-művészet, az alkotóművészet és az improvizáció. „A jó rögtönző szinte minden stílusban, irányzatban otthon van – ehhez persze nem szabad szemellenzősnek lenni, vagyis hallgatni, ismerni kell mindent. Ez a fajta nyitottság a legjellemzőbb a saját zenémre. Alapvető törekvésem, hogy műfajoktól mentes ZENÉT tudjak alkotni. Ehhez pedig legfontosabb partnerem Borbély Mihály.” A 2010-es években újraindított kvartettjével immár négy CD-t készített, az együttes legújabb, ötödik anyagának címe „Csend a hegyeken túl”. A tizenegy saját kompozíció természetesen ezúttal is magán viseli a népzene, a bartóki gondolkodás és a modern jazz hatását.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

 

SOROZAT:

Jazz itt!

Aktuelt


A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

PÅ PLAKATEN


A magyar Korossy- és a lengyel NeoQuartet munkásságát a művészek fiatal kora ellenére már számos díj és versenyeredmény fémjelzi. A…

Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.