Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro
Tiszta barokk
Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro
La Veneziana – Barbara Strozzi és mesterei
több
Tiszta barokk
Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro
La Veneziana – Barbara Strozzi és mesterei
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. január 5. szombat, 19:30
Strozzi: Diporti di Euterpe ovvero Cantate e ariette a voce sola, op. 7 – Lagrime mie
Marini: Affetti Musicali, op.1 – 1. La Zorzi
Arie a voce sola de diversi auttori (Venice, 1656) – Strozzi: Chi brama in Amore
Merula: Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera (3. kötet), op. 13 – Ballo detto Eccardo
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 11. Ferma il piede
Rossi: Il terzo libro de varie sonate, sinfonie, gagliarde, brandi e corrente, op. 12 – Gagliarda quarta detta la Disperata
Cavalli: Musiche sacre concernenti messa, e salmi concertati con istromenti, imni, antifone et sonate – Canzon a 3
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 4. L’Astratto
SZÜNET
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 6. Che si può fare
Cavalli: Részletek a Statira principessa di Persia című operából – Sinfonia, Alba ch'imperli i fiori; Cresce, cresce il foco; Vanne intrepido o mio bene
Marini: Sonate, symphonie … e retornelli, op. 8 – Sonata prima (Sonate op.8,1629)
Cesti: O quanto concorso – kantáta
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 3. Hor che Apollo
Baráth Emőke (szoprán) Il Pomo d'Oro Vezényel és csembalón játszik: Francesco Corti
Bár az egyik első névről ismert zeneszerző is nő volt (Hildegard von Bingen), a mainstream zeneszerzést tulajdonképpen a mai napig férfiak uralják: ha az utcán sétálva megállítanánk embereket és megkérnénk őket, hogy mondjanak női zeneszerzőket, a legtöbben egyetlen példát sem tudnának mondani, legyen szó bármilyen zenei műfajról. A fiatal, de már világhírű magyar szoprán, Baráth Emőke és az Il Pomo d’Oro régizene-együttes januári műsora nem titkoltan ezen szeretne változtatni. Szám szerint a legtöbb jegyzett női komponista a 20. század második felét megelőzően ugyanis a 17. században, illetve a 18. század elején működött: az olasz humanizmus megengedőbb volt a nők művészi ambícióit illetően, mint a későbbi polgári világ. Az 1600-as évek legismertebb női zeneszerzője a velencei költő, Giulio Strozzi lánya, Barbara Strozzi volt, akinek dalai, madrigáljai és kantátái tanára, a Monteverdi-tanítvány Francesco Cavalli hatásáról tanúskodnak.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!