Podujatie


Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro

Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro

Tiszta barokk
Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro
La Veneziana – Barbara Strozzi és mesterei

 Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: sobota, 05. január 2019, 19:30

Strozzi: Diporti di Euterpe ovvero Cantate e ariette a voce sola, op. 7 – Lagrime mie
Marini: Affetti Musicali, op.1 – 1. La Zorzi
Arie a voce sola de diversi auttori (Venice, 1656) – Strozzi: Chi brama in Amore
Merula: Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera (3. kötet), op. 13 – Ballo detto Eccardo
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 11. Ferma il piede
Rossi: Il terzo libro de varie sonate, sinfonie, gagliarde, brandi e corrente, op. 12 – Gagliarda quarta detta la Disperata
Cavalli:  Musiche sacre concernenti messa, e salmi concertati con istromenti, imni, antifone et sonate – Canzon a 3
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 4. L’Astratto

SZÜNET

Strozzi:  Arie a voce sola, op. 8 – 6. Che si può fare
Cavalli: Részletek a Statira principessa di Persia című operából – Sinfonia, Alba ch'imperli i fiori; Cresce, cresce il foco; Vanne intrepido o mio bene
Marini: Sonate, symphonie … e retornelli, op. 8 – Sonata prima (Sonate op.8,1629)
Cesti: O quanto concorso – kantáta
Strozzi:  Arie a voce sola, op. 8 – 3. Hor che Apollo

Baráth Emőke (szoprán) Il Pomo d'Oro Vezényel és csembalón játszik: Francesco Corti

Bár az egyik első névről ismert zeneszerző is nő volt (Hildegard von Bingen), a mainstream zeneszerzést tulajdonképpen a mai napig férfiak uralják: ha az utcán sétálva megállítanánk embereket és megkérnénk őket, hogy mondjanak női zeneszerzőket, a legtöbben egyetlen példát sem tudnának mondani, legyen szó bármilyen zenei műfajról. A fiatal, de már világhírű magyar szoprán, Baráth Emőke és az Il Pomo d’Oro régizene-együttes januári műsora nem titkoltan ezen szeretne változtatni. Szám szerint a legtöbb jegyzett női komponista a 20. század második felét megelőzően ugyanis a 17. században, illetve a 18. század elején működött: az olasz humanizmus megengedőbb volt a nők művészi ambícióit illetően, mint a későbbi polgári világ. Az 1600-as évek legismertebb női zeneszerzője a velencei költő, Giulio Strozzi lánya, Barbara Strozzi volt, akinek dalai, madrigáljai és kantátái tanára, a Monteverdi-tanítvány Francesco Cavalli hatásáról tanúskodnak.

Naša ponuka


A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

A Bartók Konzi együtteseinek évadzáró estje

Tipy


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Az 50 éves Kodály Intézet, az 50 éves Hírös Agóra, valamint a Nemzetközi Kodály Társaság jubileumi koncertje

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.