Program


Amadinda Percussion Project - Hommage à Balázs Oszkár

Amadinda Percussion Project - Hommage à Balázs Oszkár

Az immár 35 éve töretlen népszerűségnek örvendő Amadinda Ütőegyüttest aligha szükséges részletesen bemutatni. Az együttes tagjai közül többen hosszú ideje tanítanak is, mi több, a tanterem és a hangversenyek világát egy komplex kezdeményezés, az Amadinda Percussion Project elnevezésű műhelymunka és koncertfolyam révén össze is kapcsolták a közelmúltban.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. november 12. kedd, 19:00

Amadinda Percussion Project
Hommage à Balázs Oszkár

Balázs Oszkár: Nyolc trió
Balázs Oszkár: Utazás Pentatóniába
Balázs Oszkár: Három burleszk

SZÜNET

Balázs Oszkár: Integráció
John Cage: Amores
Balassa Sándor: Quartetto per percussioni, op. 18

Közreműködnek: a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola, a Dunaharaszti AMI, a Bartók Konzervatórium ütőhangszeres növendékei (felkészítő tanárok: Tóth Benedek, Bojtos Károly, Holló Aurél)
A Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatói
Amadinda Ütőegyüttes


Az immár 35 éve töretlen népszerűségnek örvendő Amadinda Ütőegyüttest aligha szükséges részletesen bemutatni. Az együttes tagjai közül többen hosszú ideje tanítanak is, mi több, a tanterem és a hangversenyek világát egy komplex kezdeményezés, az Amadinda Percussion Project elnevezésű műhelymunka és koncertfolyam révén össze is kapcsolták a közelmúltban. A program 2017-ben indult, de máris bebizonyosodott, hogy nem csak a Bartók Konzi és a Zeneakadémia diákjait gazdagítja izgalmas tapasztalatokkal, hanem a közönséget is. A novemberi koncert Balázs Oszkárnak (1936–2018) kíván emléket állítani, akiről Rácz Zoltán így emlékezett meg a közelmúltban: „Ha megpróbálnánk végiggondolni, mi minden fért Balázs Oszkár kivételes pályafutásának évtizedeibe, nagy valószínűséggel kudarcot vallanánk, tevékenysége oly sokrétű volt. Muzsikus, iskolát alapító tanár, zeneszerző, a Budapesti Ütőegyüttes megalapítója és művészeti vezetője, hangszerkészítő ezermester. Emögött a sokféleség mögött ott állt egy kivételes személyiség, aki egész életében nagyvonalúan ajándékozott meg bennünket – tanítványait és kollégáit – munkájának gyümölcseivel, derűjével és talán ami a legfontosabb, ránk áldozott idejével, megszámlálhatatlanul sok emlékezetes órával. Ha megpróbálnám megfogalmazni, hogy mit köszönhetek neki, egyszerűen fogalmaznék: azt, hogy elindított egy olyan pályán, ami máig betölti az életemet, hogy azzal foglalkozhatok, ami a legjobban érdekel: zenével. Vannak dolgok, amit az ember csak évtizedek után ért meg teljes mélységében. Balázs Oszkár életműve is ilyen, évtizedek elteltével értettem meg igazán a nagyságát.” A műsor első részében három olyan kamarazenei mű hangzik el, amit Balázs Oszkár pályakezdő tanítványainak komponált. A műveket olyan korú gyerekek adják elő – az Amadinda tagjainak társaságában – akiknek felkészítő tanárai, zeneiskolás tanulmányaik során, szintén ezeken a műveken tanulták a hangszerek használatát, és sajátították el az együtt zenélés örömét. A koncert második részében egy Balázs Oszkár kompozíció mellett két másik jelentős mű is elhangzik, amelyek már képzett hangszereseket igényelnek és amelyeket a Balázs Oszkár által életre hívott Budapesti Ütőegyüttes tűzött először műsorára a 70-es években, majd később az Amadinda programjaiban is gyakran szerepeltek.

Ajánlatunk


A magyar Korossy- és a lengyel NeoQuartet munkásságát a művészek fiatal kora ellenére már számos díj és versenyeredmény fémjelzi. A két együttes nemcsak a klasszikus, hanem a modern kvartettrepertoár irányába is elkötelezett. Zeneakadémiai programjuk a 20. és 21. századi zeneirodalom izgalmas és sokszínű világába nyújt betekintést.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.

Ajánló


A kétrészes koncerten a Népzene Tanszékhez kötődő fiatalok – egykori és jelenlegi hallgatók – mutatkoznak be. Bár a két zenekar…

A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett…

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!