Program


Alma Mater Kórus - A Zeneakadémia műhelyei

Alma Mater Kórus - A Zeneakadémia műhelyei

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. november 9. vasárnap, 18:00

Kodály: Négy olasz madrigál » 3. Chi d’amor sente
Orbán György: Chiaro
Duruflé: Négy motetta gregorián témákra, op. 10 » 1. Ubi caritas
Javier Busto: O magnum mysterium
Liszt: Zarándokévek, Második év: Itália » 104. Petrarca-szonett
Rejtő Barnabás (zongora)
Liszt: Zarándokévek, Második év: Itália » 123. Petrarca-szonett
Rozsonits Ildikó (zongora)
Szabó Barna: Laudato si’, mi’ Signore
Laloux: Tantum ergo
Ola Gjeilo: Ubi caritas
Beischer-Matyó Tamás: Exsultet orbis gaudiis (ősbemutató)

Szegedi Eszter (fuvola), Jean Klára (zongora)
Alma Mater Kórus
Vezényel: Somos Csaba

A Zeneakadémia hallgatóiból álló Alma Mater Kórus programjának alcíme – Középkori szövegek nyomában – nem csupán hangulatos utalás, hanem a műsor gerincét adó tematikus vezérfonal: a felcsendülő kompozíciók valamilyen módon középkori szövegekhez kapcsolódnak, akár azok közvetlen megzenésítése, akár szellemiségüknek, hangulatuknak megidézése révén. Míg Kodály Zoltán Négy olasz madrigál-ciklusának tétele és az Orbán György-mű a középkori olasz líra világába kalauzolja a hallgatókat, addig Fernand Laloux „Tantum ergo” című alkotása a latin nyelvű himnuszköltészet hagyományát folytatja. Maurice Duruflé és Ola Gjeilo azonos szövegre írt tételei egyaránt a gregorián énekek letisztultságát tekintik mintának. Javier Busto kompozíciója a karácsonyi misztérium mélységeit tárja fel, Szabó Barna Assisi Szent Ferenc természetimádatát fogalmazza újra modern zenei nyelven. Beischer-Matyó Tamás a koncerten ősbemutatóként elhangzó műve szintén a középkori szövegek inspirációjából született.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Ajánló


„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!