Alexander Melnyikov és a Cuarteto Casals / 3 ( Beethoven plusz )
Beethoven: 32. (c-moll) zongoraszonáta, op. 111
Sosztakovics: 8. (c-moll) vonósnégyes, op. 110
SZÜNET
Beethoven: 13. (B-dúr) vonósnégyes, op. 130 és Nagy fúga, op. 133
Beethoven: 32. (c-moll) zongoraszonáta, op. 111
Sosztakovics: 8. (c-moll) vonósnégyes, op. 110
SZÜNET
Beethoven: 13. (B-dúr) vonósnégyes, op. 130 és Nagy fúga, op. 133
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. október 4. vasárnap, 19:00
Alexander Melnyikov (zongora)
Cuarteto Casals: Vera Martínez Mehner, Abel Tomàs Realp (hegedű), Jonathan Brown (brácsa), Arnau Tomàs Realp (cselló)
Beethoven Sosztakovicsra gyakorolt hatására zenetörténészek, előadóművészek és koncertszervezők is felfigyeltek. Nem véletlen tehát, hogy a világ koncerttermeiben, legyen szó zenekari hangversenyről vagy kamaraestről, a Beethoven–Sosztakovics műsor az egyik leggyakoribb kombináció, ráadásul könnyű olyan darabokat találni, melyek kölcsönösen reflektálnak egymásra. A rendkívül expresszív c-moll vonósnégyes Sosztakovics egyik leginkább beethoveni kompozíciója. Merész kontrasztok, szélsőséges gesztusok jellemzik, miközben az egész darab egyetlen zenei gondolat körül forog. Ehhez társul a koncerten Alexander Melnyikov előadásában Beethoven utolsó, 1922-ben készült, szintén c-moll zongoraszonátája, valamint két kései Beethoven-mű. A Nagy fúgát Beethoven eredetileg a B-dúr vonósnégyes fináléjának szánta. Később aztán belátta, hogy a tétel méretei meghaladják egy zárótétel kereteit, ezért új finálét komponált az op.130-as műhöz. Ezúttal azonban a Cuarteto Casals előadásában a vonósnégyes végső befejezése után az eredeti finálét is hallhatjuk.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló…
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!