Program


AIR - a Baroque Journey - Daniel Hope és kamarapartnerei - Tiszta barokk Tiszta barokk

AIR - a Baroque Journey - Daniel Hope és kamarapartnerei - Tiszta barokk Tiszta barokk

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. október 8. kedd, 19:30

Ortiz: Recercada segunda
Händel: d-moll billentyűs szvit, HWV 437 » Sarabande (Olivier Fourés átirata)
Falconieri: La suave melodia
Westhoff: 3. (d-moll) szonáta » 3. Imitazione delle campane
Matteis: Diverse bizzarrie sopra la Vecchia Sarabanda ò pur Ciaccona
Vivaldi: d-moll („La Follia”) triószonáta, RV 63

SZÜNET

Falconieri: Passacaglia à 3
Greensleeves – angol népdal
Leclair: Tambourin
Uccellini: Sonate, arie et correnti, op. 3 » Aria Quinta sopra la Bergamasca
Matteis: Ground after the Scotch Humour
Westhoff: 2. (a-moll) szonáta » 2. Imitazione del liuto
Falconieri: Ciaccona

Daniel Hope, Simos Papanas (hegedű), Nicola Mosca (cselló), Emanuele Forni (lant), Markellos Chryssicos (csembaló), Michael Metzler (ütőhangszerek)

A „régizene” – bármilyen repertoárt is értsünk e kifejezés alatt – megszólaltatásának több lehetséges iránya létezik a történetileg informált (a forrásokhoz és a kutatási eredményekhez legszigorúbban ragaszkodó) előadásmódtól a „romantikus” (valójában a 20. század első felének tradícióját egyenes ágon folytató) interpretációkig. A meglepő, friss szemléletű műsorairól híres Daniel Hope e skálán valahol félúton helyezkedik el: saját megfogalmazása szerint interpretációiban a „régizene modernségét”, illetve „egzotikus őserejét” akarja előtérbe tenni. Ennek szellemében figyelembe veszi a régizenejátszásban az elmúlt fél évszázadban bekövetkezett fordulatot, mégis modern hangszert használ és egyéb szempontokból nézve is a mai közízlés szerint közelíti meg a darabokat. Az általa játszott repertoár azonban olyan, amely bár a specialisták számára ismert, de a „modern” játékosok általában elkerülik: a hegedű első aranykorának, a 17. század virtuóz komponistáinak zenéje.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

Magyar Valentin már több versenyen szerepelt sikerrel, 2023-ban pedig elnyerte a Zeneakadémia legtehetségesebb diákjának odaítélt Concorde-díjat, valamint a Cziffra Fesztivál díját és aranyérmet hozott el a Bécsi Nemzetközi Zenei Versenyről. A fiatal pianista ezúttal a kései bécsi szonátastílus két legnagyobb alakja, Beethoven és Schubert darabjait tűzi műsorára.

Ajánló


A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei…

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!