
Ábrahám Márta és Kovalszki Mária
Kamarazene karnyújtásnyira
Ábrahám Márta és Szokolay Balázs
több
Kamarazene karnyújtásnyira
Ábrahám Márta és Szokolay Balázs
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. december 21. szombat, 19:00
Dukay Barnabás: árnyék mutatta idő (hangszeres motetta hegedűre és cselesztára)
Bartók: Andante, BB 26b
Lajtha: Szonatina hegedűre és zongorára, op. 13
Dohnányi: cisz-moll hegedű-zongora szonáta, op. 21
SZÜNET
Janáček: Hegedű-zongora szonáta
Grieg: 3. (c-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 45
Ábrahám Márta (hegedű), Szokolay Balázs (zongora)
A fiatal Bartók 1900-as évek legelején írt, hegedűre és zongorára komponált darabjait néhány korabeli kritikus Brahms vagy Grieg hatása alatt álló műveknek tekintette. Azt már nem részletezték, hogy az ifjú szerzőre Brahms vagy Grieg gyakorolt-e erősebb hatást. Utóbbit egészen egyszerűen ellenőrizhetjük Ábrahám Márta és Szokolay Balázs koncertjén, melynek műsorát a gazdag duórepertoár kevésbé gyakran megszólaltatott remekműveiből állították össze. S hogy a norvég zeneszerző az érett Bartók számára is minta maradt, arra példa Grieg 3. szonátája, melynek mindegyik tételében ott lüktetnek hazája népzenéjének dallamai és ritmusai. Lajtha László Szonatinájának neobarokk hangvétele, Bachot idéző textúrája pedig „haladó szellemű közönség előtt mindig biztos sikerre számíthat” – vélekedett egykoron Kerntler Jenő zongoraművész és zenei szakíró. Ő természetesen még egy további feltétel jelenlétét is fontosnak tartotta: csakis „elsőrangú előadók” kezére bízná a művet. Például Ábrahám Mártára és Szokolay Balázsra.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja a hallgatót, amely visszarepít a barokk opera világába, miközben a jelenkor frissességét és innovációját is magában hordozza.
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…
A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…