Program


Ábrahám Márta és az Ábrahám Consort - Tiszta barokk

Ábrahám Márta és az Ábrahám Consort - Tiszta barokk

Händel, Bach, Vivaldi

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, March 26 2025 7:00PM

Händell: h-moll concerto grosso, HWV 330 [op. 6/12]
J. S. Bach: a-moll hegedűverseny, BWV 1041
J. S. Bach: Vergnügte Ruhʼ, beliebte Seelenlust – kantáta, BWV 170
Vivaldi: e-moll („A kedvenc”) hegedűverseny, RV 277

Ábrahám Márta (hegedű), Dobi-Kiss Veronika (alt)
Ábrahám Consort (koncertmester: Ábrahám Márta, művészeti vezető: Schweigert György)

Georg Friedrich Händel 1706–1710 között, Itáliában töltött évei alatt ismerkedett meg az olasz zene fontosabb műfajaival és mestereivel. Corelli és mások hatása Händel későbbi angliai munkásságában is kimutatható, különösen az 1739-ben komponált concerto grossókban. Johann Sebastian Bach sosem járt Itáliában, de különösen az 1710-es években számos nagy kortársa – főként Antonio Vivaldi – műveit tanulmányozta. A zenekar által játszott ritornellók, illetve szólószakaszok váltakozásából álló concertoforma mély nyomot hagyott művészetén: nem csak a Weimarban és Köthenben komponált versenyművein, hanem olyan nagyszabású kompozícióiban is, mint a lipcsei kantáták és a passiók. Vivaldit kortársai nem csak zeneszerzőként, hanem virtuóz hegedűművészként is számontartották – nem véletlen tehát, hogy műveit az éneklő dallamosság mellett a hangszerjáték mesteri csillogása is jellemzi. Több hegedűversenye visel valamilyen címet vagy ragadványnevet, az „Il favorito” állítólag VI. Károly német-római császár (III. Károly magyar király) egyik kedvenc zenedarabja volt.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Suggestions


A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett…

A Jacobs School of Music és a Zeneakadémia tanárainak közös koncertje

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.