Program


A Duo Domo kamaraestje- Hartmann Domonkos és Csabay Domonkos - Y generáció

A Duo Domo kamaraestje- Hartmann Domonkos és Csabay Domonkos - Y generáció

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. november 11. szombat, 19:00

Strohl: Magány
Strohl: Nagy dramatikus szonáta („Titusz és Bereniké”)

SZÜNET

Schumann: Liederkreis, op. 39 – 1. In der Fremde, 5. Mondnacht, 6. Schöne Fremde, 9. Wehmut, 10. Zwielicht, 11. Im Walde, 12. Frühlingsnacht
Schumann: Fantáziadarabok, op. 73
Thomas Adès: Lieux retrouvés

Duo Domo: Hartmann Domonkos (cselló), Csabay Domonkos (zongora)

Még csak négy éve muzsikálnak együtt, de már két rangos megmérettetést is megnyert Hartmann Domonkos és Csabay Domonkos duója: a Lyoni Nemzetközi Kamarazenei Versenyt és a Birminghami Nemzetközi Zongora- és Kamarazene-fesztivál versenyét. Hartmann Domonkos a budapesti Zeneakadémián Rohmann Ditta és Kokas Dóra, Bécsben Várdai István tanítványa, 2022-ben Junior Prima Díjat vehetett át. Csabay Domonkos 2015-ben végzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Kemenes András és Lantos István növendékeként, azóta a Royal Birmingham Conservatoire-ban tanul és Anglia-szerte koncertezik. Formációjuk létrejötte elsősorban hasonló zenei nevelésüknek, ízlésüknek és gondolkodásmódjuknak, valamint a kamarazene iránti kölcsönös elkötelezettségüknek köszönhető. Hartmann Domonkos szerint „komolyan kell venni, ha az ember olyan partnerre talál, akivel jól tud együtt dolgozni”, elmélyült és hosszútávra tervezett együttműködésük jele, hogy már közös lemezen is dolgoznak. Solti termi műsoruk három szerzőre fókuszál: rövid lírikus kompozíciót és Racine-drámát feldolgozó szonátát hallhatunk az itthon még kevéssé ismert francia zeneszerzőnőtől, a Debussy-kortárs Rita Strohltól, majd az érett romantikus Robert Schumann dalai és néhol dalszerű fantáziadarabjai szólalnak meg, végül Thomas Adès brit zeneszerző 2009-es kompozíciójának különböző természeti képeivel és ördögi kánkánjával zárul az este.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


A Zenék billentyűkre című évad szó szerint varázslattal indul. A nyitókoncerten egy nagy hatalmú mágus ügyes-bajos segédjének történetét ismerheti meg a közönség. A lusta, de furmányos tanonc megpróbálja megúszni a rábízott feladatot, és seprűket kelt életre, hogy azok helyette végezzék el a munkát.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Ajánló


Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…

Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!