Program


Várjon Dénes és a Borodin Quartet

Várjon Dénes és a Borodin Quartet

Várjon Dénes, illetve a világjáró Borodin Quartet külön-külön is bőven megérné az estét és az azt megelőző sietős jegyvásárlást, ám együttes fellépésük a koncertévad egyik legfontosabb eseményét ígéri.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. június 9. péntek, 19:30

Zongorista büszkeségünket, a hazai koncertélet egyik legaktívabb és legelmélyültebb művészét bemutatnunk teljességgel fölösleges, ám az orosz vonósnégyesről tán nem hiábavaló leírni, hogy 1945 óta működik, megalapítására a moszkvai konzervatórium falai közt került sor, legelső csellistája nem más volt, mint Misztyiszlav Rosztropovics, brácsása pedig Rudolf Barsaj. Borogyin nevét tíz évvel később vette fel a formáció, amely azóta természetesen többször is megújította teljes tagságát, ám máig őrzi kivételes színvonalát. A kvartett történetének egyik legnagyobb büszkesége az a szoros és termékeny munkakapcsolat, amelyet Dmitrij Sosztakoviccsal sikerült kialakítani rögtön az együttes megalapítását követően, és amely utóbb egy sor Sosztakovics-ősbemutató főszereplőivé tette a Borodin Quartet muzsikusait. Így aztán igazán nincs abban semmi meglepő, hogy Haydn és az együttes repertoárját ugyancsak régóta gazdagító Schnittke nyomában épp Sosztakovics zongoraötöse zárja majd a hangverseny műsorát.

Haydn: D-dúr vonósnégyes, Hob. III:42
Schnittke: Zongoraötös
Sosztakovics: g-moll zongoraötös, op. 57
Várjon Dénes (zongora)Borodin Quartet: Ruben Aharonian, Sergei Lomovsky (hegedű); Igor Naidin (brácsa); Vladimir Balshin (cselló)

Ajánlatunk


A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.

A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes, éneklő hangot eredményező játékmódja forradalmasította a csellójátékot.

Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És bármilyen hihetetlen, megfelelő zenei karakterekkel nemcsak a képen látható személy vagy helyszín ültethető át zongorára, de a festmény stílusa, színvilága, mérete is.

Ajánló


A Zenék billentyűkre című évad szó szerint varázslattal indul. A nyitókoncerten egy nagy hatalmú mágus ügyes-bajos segédjének történetét ismerheti meg…

A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…

A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!