
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A zenekar mesterei
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A zenekar mesterei
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. november 14. kedd, 19:30
Műsor:
Szőllősy András: 4. concerto
Bartók: 3. zongoraverseny, BB 127
Kodály: Missa brevis
Közreműködik:
Ránki Fülöp (zongora)
Széll Cecília, Szalai Ágnes (szoprán) Gaál Wéber Ildikó (alt) Ódor Botond (tenor) Fülep Máté (bariton)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Alma Mater Kórus (karigazgató: Somos Csaba)
Vezényel: Antal Mátyás
Ránki Fülöp egy hétköznapinak mondható karmesteri vizsgakoncerten annyira magabiztos játékkal és kiérlelt koncepcióval, olyan rendkívüli szuggesztivitással szólaltatta meg Liszt A-dúr zongoraversenyét, melyre csak különleges csillagzat alatt álló koncerteken van példa. Az ifjú zongoraművész a karmesterrel kamarazenei dialógust folytatva tárta fel a csillogó versenymű zenei szövetének finomszerkezetét; már ekkor úgy tűnt, hogy ehhez az előadói attitűdhöz különösen jól illene Bartók III. zongoraversenye. Ez a rendkívül költői darab soha nem a technika, sokkal inkább a szív, az empátia és a hangszínfantázia erőpróbája. Olyasféle érett művész-személyiséget feltételez, mely egy ifjú pianistának csak a legritkább esetben a sajátja. Ránki Fülöp a legritkább esetekhez tartozik. A karmester a zongoraversenyhez egy vonósszínekben fürdő Szőllősy-concertót – melynek élményforrása Kroó György szerint A csodálatos mandarin zenéje – és egy olyan Kodály-művet választott, mely a III. zongoraversennyel szinte egy időben született.
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja a hallgatót, amely visszarepít a barokk opera világába, miközben a jelenkor frissességét és innovációját is magában hordozza.
Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.
Hogy mennyire különleges helyet foglal el a magyar felsőoktatásban a Zeneakadémia, azt kevés dolog példázza jobban, mint a minden év…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!