Szivárvány és szakadék - Koncert a 110 éve született Olivier Messiaen emlékére
Szivárvány és szakadék
Koncert a 110 éve született Olivier Messiaen emlékére
több
Szivárvány és szakadék
Koncert a 110 éve született Olivier Messiaen emlékére
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. december 9. vasárnap, 19:00
Messiaen: Prelűdök
Messiaen: Kvartett az idők végezetére
Lisa Romain (hegedű), Horia Dumitrache (klarinét), Zétényi Tamás (cselló), Borbély László (zongora)
„Szivárvány és szakadék” – ez a mottója a 110 éve született Olivier Messiaen emléke előtt tisztelgő kamarahangversenynek. Meglepő, szinte bizarr, ugyanakkor találó. A kétszer nyolc tételnek ugyanis maga Messiaen adott különös címeket. Az első nyolc darab a zongorára írt nyolc Prelűd, amelyet a komponista 20 évesen alkotott, és első érett művének tekintett. Ilyen címeket találunk benne, mint A galamb (nyitódarab), amely a szerző szerint narancs- és ibolyaszínekkel párosul, vagy Eksztatikus ének egy szomorú vidéken, amelyben poroszkék, szürke, mályva, ezüst uralkodik. Hasonlóan talányos és egyszersmind fantáziadús az 1941-ben, a görlitzi fogolytáborban született Kvartett az idők végezetére tételsora. Itt a negyedik tétel a Madarak szakadéka, s a hetedik címében szerepel a „szivárvány” szó (Szivárványok kavalkádja az angyalért, aki bejelenti az Idő végét). A hadifogolytáborban akadt egy zongora, hegedű, klarinét és cselló: a mélységesen vallásos Messiaen pedig megragadta az alkalmat, hogy a nagyjából 5000 fogolytárs számára vigasztaló zenét írjon Isten dicsőségére.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš…
Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vida Mónika Ruth, Koppán Kata, Vavrinecz András és Tóth Barnabás kamaraestje…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!