Program


Rohmann Ditta és Rohmann Imre kamaraestje

Rohmann Ditta és Rohmann Imre kamaraestje

Kamarazene karnyújtásnyira - Rohmann Ditta és Rohmann Imre

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. április 4. kedd, 19:00

De Falla: Hét népszerű spanyol dal (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Bartók 1. rapszódia, BB 94
Bartók:2. rapszódia, BB 96 (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Debussy: Hegedű-zongoraszonáta (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Ravel: 2. (G-dúr) cselló-zongoraszonáta (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Bartók: Román népi táncok, BB 68 (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)

Rohmann Ditta (cselló); Rohmann Imre (zongora)

Szülő és gyermek együttmuzsikálásának, apa és leánya közös kamarajátékának lehet majd fül- és szemtanúja a Solti Terem közönsége ezen a koncerten, ahol a kiváló zongoraművész, Rohmann Imre és a nagytehetségű gordonkaművész leánya, Rohmann Ditta nemcsak előadóként, de egyszersmind átíróként is kiérdemelheti majd tapsainkat. A hazai géniusz, Bartók Béla kompozíciói mellett korának francia és spanyol mesterei is szerephez jutnak majd ennek a hangversenynek a programján. Manuel de Falla ibériai koloritú művészetét 1914-es, és korántsem csupán címében népszerű, hét dalból álló ciklusa fogja jelenvalóvá tenni. Míg Claude Debussyt legutolsó nagy műve, az 1917-es Hegedű-zongora szonáta, Maurice Ravelt pedig az itt-ott az amerikai jazz és blues hangvételét is megidéző G-dúr hegedű-zongoraszonáta képviseli majd a húszas évtized közepéről: Bartók két rapszódiájának és román népi táncainak társaságában megidézve a száz-száztíz esztendővel ezelőtti európai komolyzene olyannyira ámulatba ejtő gazdagságát és sokszínűségét.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.

Ajánló


Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…

Szauer Bianka és Pajor Olivér korosztályuk kiemelkedő tehetségei, mindketten számos nemzetközi és hazai versenyen értek el kimagasló eredményeket. A Tehetség…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!