Operavizsga-fesztivál 2018 - Armida (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem)
Opera-patchwork Händel, Rossini, Gluck, Haydn, Lully és Dvořák azonos témájú operái alapján, kortárs zenei reflexiókkal
több
Opera-patchwork Händel, Rossini, Gluck, Haydn, Lully és Dvořák azonos témájú operái alapján, kortárs zenei reflexiókkal
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. január 19. péntek, 19:00
Hangszerelés: Lustyik Ákos Intermezzók: a LFZE zeneszerzés szakos hallgatói Látvány: a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói (vezető tanár: Izsák Lili) Koreográfus: Lázár Eszter Rendezőtanár: Almási-Tóth András Közreműködnek: a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem opera szakos hallgatói Budapesti Vonósok Vezényel: Sándor Szabolcs
A Zeneakadémia opera szakos hallgatói Almási-Tóth András irányításával már nemegyszer adtak elő több műből összeválogatott produkciókat. Idén Armida, a szaracén varázslónő történetét állítja színpadra az egyetem Opera Programjának vezetője, természetesen rendhagyó és egyedi módon: hat különböző operából – Lully, Händel, Gluck, Haydn, Rossini és Dvořák műveiből, több mint kétszáz év zenéjéből – emel ki és helyez egymás mellé részleteket. Torquato Tasso A megszabadított Jeruzsálem című barokk eposzában több szerelmi epizód is színesíti a cselekményt, ezek közül Armida és a keresztes Rinaldo története a leghíresebb. Armidának meg kellene ölnie a lovagot, azonban beleszeret, és varázskertjébe viszi a keresztény harcost. Végül két társa kiszabadítja Rinaldót a muszlim boszorkány karjaiból. A történet nagy népszerűségnek örvendett, négy évszázad alatt több mint tizenöt operafeldolgozás készült Armida és Rinaldo szerelméről. A mostani előadás látványvilágát a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói tervezik, a zenekari közjátékokat pedig – a hagyományokat folytatva – a Zeneakadémia ifjú zeneszerzői komponálják.
A kétrészes koncerten a Népzene Tanszékhez kötődő fiatalok – egykori és jelenlegi hallgatók – mutatkoznak be. Bár a két zenekar művészi célkitűzései eltérőek, egy valami mégis közös bennük: a mély stílusismeret és a népzene feltétlen szeretete. Ezen az estén a két együttes repertoárja egymást kiegészítve nyújt kitűnő koncertélményt.
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes,…
A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei…
Ezen az estén a zongoratrió-irodalom alapművei, Mozart, Mendelssohn és Schumann szerzeményei szólalnak meg három tehetséges művész előadásában. Korossy-Khayll Csongor Junior…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!