Operavizsga-fesztivál 2018 - Armida (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem)
Opera-patchwork Händel, Rossini, Gluck, Haydn, Lully és Dvořák azonos témájú operái alapján, kortárs zenei reflexiókkal
több
Opera-patchwork Händel, Rossini, Gluck, Haydn, Lully és Dvořák azonos témájú operái alapján, kortárs zenei reflexiókkal
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. január 19. péntek, 19:00
Hangszerelés: Lustyik Ákos Intermezzók: a LFZE zeneszerzés szakos hallgatói Látvány: a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói (vezető tanár: Izsák Lili) Koreográfus: Lázár Eszter Rendezőtanár: Almási-Tóth András Közreműködnek: a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem opera szakos hallgatói Budapesti Vonósok Vezényel: Sándor Szabolcs
A Zeneakadémia opera szakos hallgatói Almási-Tóth András irányításával már nemegyszer adtak elő több műből összeválogatott produkciókat. Idén Armida, a szaracén varázslónő történetét állítja színpadra az egyetem Opera Programjának vezetője, természetesen rendhagyó és egyedi módon: hat különböző operából – Lully, Händel, Gluck, Haydn, Rossini és Dvořák műveiből, több mint kétszáz év zenéjéből – emel ki és helyez egymás mellé részleteket. Torquato Tasso A megszabadított Jeruzsálem című barokk eposzában több szerelmi epizód is színesíti a cselekményt, ezek közül Armida és a keresztes Rinaldo története a leghíresebb. Armidának meg kellene ölnie a lovagot, azonban beleszeret, és varázskertjébe viszi a keresztény harcost. Végül két társa kiszabadítja Rinaldót a muszlim boszorkány karjaiból. A történet nagy népszerűségnek örvendett, négy évszázad alatt több mint tizenöt operafeldolgozás készült Armida és Rinaldo szerelméről. A mostani előadás látványvilágát a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói tervezik, a zenekari közjátékokat pedig – a hagyományokat folytatva – a Zeneakadémia ifjú zeneszerzői komponálják.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
Ezen az estén a zongoratrió-irodalom alapművei, Mozart, Mendelssohn és Schumann szerzeményei szólalnak meg három tehetséges művész előadásában. Korossy-Khayll Csongor Junior Prima díjas hegedűművész, a Zeneakadémia Doktori Iskolájának hallgatója, valamint alapító tagja és első hegedűse a Korossy Kvartettnek, amellyel a Bartók Világversenyen döntőbe jutott. Várallyay Kinga zongorista jelenleg ugyancsak a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem doktorandusza. A zenész családból származó Dolfin Balázs csellista tehetségét és elhivatottságát Junior Prima díjjal jutalmazták, de 2025-ben elnyerte a a Cziffra Fesztivál Tehetség díját is.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is…
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!