Program


Operavizsga-fesztivál 2018 - Armida (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem)

Operavizsga-fesztivál 2018 - Armida (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem)

Opera-patchwork Händel, Rossini, Gluck, Haydn, Lully és Dvořák azonos témájú operái alapján, kortárs zenei reflexiókkal
 több

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. január 19. péntek, 19:00


Hangszerelés: Lustyik Ákos Intermezzók: a LFZE zeneszerzés szakos hallgatói Látvány: a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói (vezető tanár: Izsák Lili) Koreográfus: Lázár Eszter Rendezőtanár: Almási-Tóth András Közreműködnek: a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem opera szakos hallgatói Budapesti Vonósok Vezényel: Sándor Szabolcs

A Zeneakadémia opera szakos hallgatói Almási-Tóth András irányításával már nemegyszer adtak elő több műből összeválogatott produkciókat. Idén Armida, a szaracén varázslónő történetét állítja színpadra az egyetem Opera Programjának vezetője, természetesen rendhagyó és egyedi módon: hat különböző operából – Lully, Händel, Gluck, Haydn, Rossini és Dvořák műveiből, több mint kétszáz év zenéjéből – emel ki és helyez egymás mellé részleteket. Torquato Tasso A megszabadított Jeruzsálem című barokk eposzában több szerelmi epizód is színesíti a cselekményt, ezek közül Armida és a keresztes Rinaldo története a leghíresebb. Armidának meg kellene ölnie a lovagot, azonban beleszeret, és varázskertjébe viszi a keresztény harcost. Végül két társa kiszabadítja Rinaldót a muszlim boszorkány karjaiból. A történet nagy népszerűségnek örvendett, négy évszázad alatt több mint tizenöt operafeldolgozás készült Armida és Rinaldo szerelméről. A mostani előadás látványvilágát a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói tervezik, a zenekari közjátékokat pedig – a hagyományokat folytatva – a Zeneakadémia ifjú zeneszerzői komponálják.

Ajánlatunk


A kétrészes koncerten a Népzene Tanszékhez kötődő fiatalok – egykori és jelenlegi hallgatók – mutatkoznak be. Bár a két zenekar művészi célkitűzései eltérőek, egy valami mégis közös bennük: a mély stílusismeret és a népzene feltétlen szeretete. Ezen az estén a két együttes repertoárja egymást kiegészítve nyújt kitűnő koncertélményt.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Ajánló


A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes,…

A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei…

Ezen az estén a zongoratrió-irodalom alapművei, Mozart, Mendelssohn és Schumann szerzeményei szólalnak meg három tehetséges művész előadásában. Korossy-Khayll Csongor Junior…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!