Népek, rítusok, férfiak
Liszt-kukacok Akadémiája – Isteni zenék
Népek, rítusok, férfiak
10-15 éveseknek
több
Liszt-kukacok Akadémiája – Isteni zenék
Népek, rítusok, férfiak
10-15 éveseknek
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. november 11. vasárnap, 11:00
Énekek arab, görög, órómai, óorosz, grúz és más vidékek múltjából
Sáry László: Zsoltárkánon
Szent Efrém Férfikar (művészeti vezető: Bubnó Tamás) Mesélő: Mona Dániel
Furcsa hangszerek, tapsolva éneklő apácák, szokatlan többszólamúság és megzenésített latin miseszövegek. Ezeket járja körül idén ősszel a Liszt-kukacok Akadémiája, meg persze azt, hogyan hatott mindez kedvenc zeneszerzőinkre. Az Isteni zenék című bérlet második koncertjén térben némileg Keletre, de ami fontosabb: időben jócskán visszafelé utazunk – egészen az ókorig. Az arabtól a római liturgiáig sokféle szertartást ismerünk meg, miközben olyan, elsőre talán ijesztő fogalmakkal barátkozunk, mint az ortodox, a bizánci rítus vagy az úzus. Ezeket természetesen zenével is illusztráljuk – ennek előadására pedig kik lennének alkalmasabbak, mint a 2002-ben alakult, azóta világszerte ismertté vált Szent Efrém Férfikar tagjai, akik nem szláv együttesként először tudtak győzni egy nemzetközi ortodox egyházzenei fesztiválon? De akik az utazástól rosszullétre hajlamosak, vigyázzanak: az ősi Bizáncból pikkpakk a kortárs magyar zenénél találjuk majd magunkat.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.
Szauer Bianka és Pajor Olivér korosztályuk kiemelkedő tehetségei, mindketten számos nemzetközi és hazai versenyen értek el kimagasló eredményeket. A Tehetség…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!