
Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/4 (Összkiadás élőben)
Összkiadás élőben
Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/4
több
Összkiadás élőben
Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/4
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. február 7. csütörtök, 19:00
Mozart: 27. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 379
Mozart: 28. (Esz-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 380
SZÜNET
Mozart: 29. (A-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 402- (töredék, M. Stadler befejezésével)
Mozart: 30. (C-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 403- (töredék, M. Stadler befejezésével)
Mozart: 31. (C-dúr) hegedű-zongora, K. 404/ (töredék, M. Stadler befejezésével)
Mozart: 32. (B-dúr) hegedű-zongora, K. 454
Szabadi Vilmos (hegedű), Farkas Gábor (zongora)
Ha Wolfgang Amadeus Mozart neve és a „befejezetlenség” kifejezés egymás mellé kerül, a legtöbben azonnal a zeneszerző utolsó művére, a Franz Xaver Süssmayr által befejezett Requiemre (K. 626) gondolnak. Azonban nem ez Mozart egyetlen töredékben maradt és egy kortársa által kiegészített műve. Harminchat zongora-hegedű szonátája közül négyet az a Maximilian Stadler abbé fejezett be, aki Mozart személyes jó barátjává vált az 1780-as évek végén, majd 1796-ban többek között azért költözött Bécsbe, hogy korán elhunyt pályatársának hagyatékát kezelje. Az Összkiadás élőben sorozat negyedik hangversenyén három Stadler által befejezett szonátatöredék mellett felcsendül Mozart két 1781-ben, Bécsbe érkezése után nem sokkal keletkezett kéttételes darabja, illetve az 1784 áprilisában készült B-dúr szonáta, mely Regina Strinasacchi mantovai hegedű- és gitárművésznő számára készült. A legenda szerint a bemutatót az itáliai vendégművész bécsi koncertjén, egy héttel a mű elkészülte utánra tervezték, Mozartnak azonban csak arra volt ideje, hogy a hegedűszólamot leírja, a zongoraszólamot üres kottapapír előtt ülve játszotta.
Szokolay Dongó Balázs az improvizáció népi fúvós nagymestere, emellett zeneszerzéssel is foglalkozik. Karakteres játéka, egyedi dallamformálása és ötletes szólói rengeteg alkotó számára jelentenek kapcsolódási pontot, szinte nincs olyan formáció, ahol ne fordult volna meg, az élvonalbeli népzenei produkcióktól a klasszikus zenei fúziókig. Születésnapi műsorában életútja fontos találkozásait mutatja be.
Ezen az estén három jól ismert művész lép színpadra.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
Varga Abigél Embrace című oratóriuma az emberi lélek belső fejlődése és az önismeret kérdéseit vizsgálja. Alkotása sokat merít Carl Gustav…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!