
Mit tud a klarinét?
Liszt-kukacok Akadémiája: Mit tud a klarinét?
10-15 éveseknek
Liszt-kukacok Akadémiája: Mit tud a klarinét?
10-15 éveseknek
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. február 12. vasárnap, 11:00
Tudja-e valaki, hogy mi az a grenadil? És a paliszander? Azt elárulhatjuk, hogy köze van Mozart kedvenc hangszeréhez. És tudja-e valaki, hogy melyik volt Mozart kedvenc hangszere? Na jó, eláruljuk, a klarinét. A Liszt-kukacok Akadémiájának keretében megrendezett, felsős általános iskolásoknak (és szüleiknek, nagyszüleiknek, dédszüleiknek) szóló hangszerbemutató sorozat második koncertjén a klarinétot ismerhetjük meg közelebbről. Hogy mire képes a hangszer, miért kell nád ahhoz, hogy megszólaljon, s hogy milyen csodálatos zenéket ihletett történetének háromszáz éve során. Mivel a klarinét nemcsak a klasszikus zenében futott be nagy karriert, hanem a jazzben is (ahol sokszor unokaöccse, a szaxofon képviseli őt), Rozmán Lajos klasszikus klarinétművész mellett a Zeneakadémia szaxofontanára, Bacsó Kristóf is segítségünkre lesz abban, hogy közelebbi barátságba kerüljünk a fafúvós család egyik legrokonszenvesebb tagjával. A mesélő szerepét pedig ezúttal a Zeneakadémia zenetudós hallgatója, Lakatos Zsuzsanna ölti magára. A koncert a két évvel ezelőtti azonos című hangverseny ismétlése.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel…
Magyar inspirációktól az operák csúcsáig – nemzetközi fuvola-est
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!