Program


Ménesi Gergely, Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Ménesi Gergely, Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

A zenekar mesterei - Ménesi Gergely, Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. február 22. szerda, 19:30

Dvořák: E-dúr vonósszerenád, op.22
Dvořák: d-moll fúvósszerenád, op.44
Dvořák: 8. (G-dúr) szimfónia, op. 88

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara Vezényel: Ménesi Gergely és Antal Mátyás

Az utóbbi években mind markánsabb arculatot kialakító és egyre aktívabban koncertező egyetemi együttes, a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara ezen a hangversenyen két karmester irányítása alatt muzsikál majd. A szimfonikus együttes napi működését irányító Ménesi Gergely mellett az est másik dirigense a Bartók-Pásztory-díjas Antal Mátyás lesz, aki ugyancsak a Zeneakadémia tanára, méghozzá – fuvolista lévén – a fúvós tanszéken oktatja a növendékeket. Az Antonin Dvořák műveit felvonultató programban már csak ezért sem jelenthet meglepetést az 1878-as d-moll fúvósszerenád fölhangzása, mely négytételes mű, akárcsak az 1875-ben komponált öttételes E-dúr vonósszerenád, a szláv romantikus kamarazene népszerű és reprezentatív alkotása. A koncert főszáma mindenesetre az Újvilág-szimfónia által sem leárnyékolható VIII. szimfónia lesz: a műfaj schuberti-brahmsi hagyományához csatlakozó, s azt érzelmességgel meg szláv népi, de legalábbis népies táncmotívumokkal gazdagító cseh mester 1889-es remekműve.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Thomán István Beethoven–estje (1919)

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Ajánló


A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!