Program


kamara.hu/4 - Fordulópont - A Zeneakadémia kamarezenei fesztiválja

kamara.hu/4 - Fordulópont - A Zeneakadémia kamarezenei fesztiválja

Határtalan tehetségek és határokat feszegető szerzők. Ránki Fülöp ifjú kora ellenére tapasztalt koncertezőnek számít, aki a családi hangversenyek mellett egyre gyakrabban lép fel önállóan is, „saját jogú” zongoraművészként.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2016. november 20. vasárnap, 11:00

Fejérvári Zoltán zongoraművész több rangos külföldi (angliai, spanyol és olasz) verseny díjazottja, aki szintén jelentős színpadi rutinnal bír már. Olyan kiválóságokkal dolgozott együtt, mint Fischer Iván és Kocsis Zoltán például. A német Viviane Hagner hegedűművész szintén komoly nemzetközi sikereken van túl. Játékáról a Washington Post így írt: „Gazdag és fényes tónusa, kristálytiszta artikulációja és pontos kifejezésmódja mély nyomot hagy a hallgatóban”. Christoph Richter pedig Európa egyik legkeresettebb koncertcsellistája, emellett a kamarazenélés tanára, továbbá mesterkurzusok és szakmai zsűrik rendszeres vendége szerte a világban. Az izgalmas menü pedig: az örök különutas, Satie forradalmian formabontó zongoraminiatűrjei, a romantika hangzáslehetőségeinek határait öntörvényűen feszegető Liszt ritkán hallható darabjai, valamint Ravel gazdag hangzású kamaratriója, mely a három hangszer kevésbé használt regisztereit különös előszeretettel alkalmazza. Fordulópontok a zenében.

Satie: Három darab körte formában
Liszt: Öt zongoradarab
Liszt: Négy elfelejtett keringő
szünet
Ravel: a-moll zongoratrió

Művészeti vezetők Simon Izabella és Várjon Dénes Ránki Fülöp, Fejérvári Zoltán (zongora); Viviane Hagner (hegedű); Christoph Richter (cselló)

Ajánlatunk


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja a hallgatót, amely visszarepít a barokk opera világába, miközben a jelenkor frissességét és innovációját is magában hordozza.

Magyar Valentin már több versenyen szerepelt sikerrel, 2023-ban pedig elnyerte a Zeneakadémia legtehetségesebb diákjának odaítélt Concorde-díjat, valamint a Cziffra Fesztivál díját és aranyérmet hozott el a Bécsi Nemzetközi Zenei Versenyről. A fiatal pianista ezúttal a kései bécsi szonátastílus két legnagyobb alakja, Beethoven és Schubert darabjait tűzi műsorára.

Ajánló


Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…

Balogh Ádám és Ránki Fülöp két kiváló fiatal magyar művész, akik az Y generáció sorozat keretében lépnek fel a Zeneakadémián,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!