Program


Aktuális előadások



Az etikettre és az apró gesztusokra oly érzékeny párizsi közönség igencsak meglepődött, amikor azt látta, hogy César Franck f-moll kvintettjének zongoristája a darab befejeztével úgy vonul le a színpadról, hogy „véletlenül” a kottatartón felejti saját példányát. E gesztust sokan a művel szembeni megvetés jeleként értelmezték, ami azért is tűnt meglehetősen otrombának, mert az illető zongorista maga is zeneszerző volt, ráadásul a darab dedikációja is neki szólt. Camille Saint-Saëns magatartása – soha nem fogjuk már megtudni, hogy tudatos volt-e egyáltalán – úgy vonult be a zenei kalauzok lapjaira, mint „kisebb fajta botrány, mely beárnyékolta Franck kvintettjének ősbemutatóját”. Ha a művet nem Párizsban, hanem Berlinben vagy Lipcsében mutatták volna be, történetesen Mendelssohn- és Schumann-darabok társaságában, akkor nemcsak hogy premiert beárnyékoló momentumokról, hanem langyos fogadtatásról sem számolhattak volna be a korabeli krónikák. A publikum feltehetőleg sajátjaként ölelte volna keblére a kvintettet, olyan darabként, mely eleven és szoros kapcsolatban áll a német romantika kamarazenéjével. Sok egyéb mellett erre a gondolatkísérletre is lehetőséget kapunk majd Jean-Efflam Bavouzet és a Kodály Kvartett estjén.

Mendelssohn: Négy darab vonósnégyesre, op. 81 – Andante sostenuto, Scherzo
Schumann: 3. (A-dúr) vonósnégyes, op. 41/3
Franck: f-moll zongoraötös
Jean-Efflam Bavouzet (zongora)Kodály Kvartett: Falvay Attila, Tóth Erika (hegedű); Fejérvári János (brácsa); Éder György (cselló)

Ajánló


Tanít és koncertezik, nagy művészek (mint Kim Kashkashian) rendszeres kamarapartnere, versenyművek megszólaltatója és…

Az emberi hangot tán legszebben idéző hangszer és az évszázados hangszerfejlesztés mechanikai büszkesége,…

Liszt-kukacok Akadémiája – Hősök, tündérek, bohócok Herkules 10-15 éveseknek