A Londonban élő Frankl Péter, világhírű muzsikusaink egyike a Zeneakadémián végzett zongoraművész-családfán Dohnányi-unokának mondható, és nemcsak a pódiumon, hanem a patinás Yale Egyetem katedráján is öregbíti a magyar zongorista iskola hírnevét. A Kelemen Kvartett nem sokkal 2010-es megalakulása után a vonósnégyes-játék élvonalába került, ma már egyik vezető együttese a magyar zenei életnek. A kamarazene és a Dohnányi-muzsika ünnepének egyaránt nevezhető műsort az az emblematikus kompozíció nyitja, amelyről állítólag maga Brahms mondta: „magam sem tudtam volna jobban megírni”, de a másik zongoraötös, az 1914-ben keletkezett esz-moll szintén olyan remekmű, amelyben előadónak és nézőtéren helyet foglaló laikusnak egyaránt öröme telik. Az 1935-ös keltezésű szextett hangszer-összeállítása rendhagyó: a vonóstrióhoz és a zongorához két fúvós hangszer csatlakozik; a klarinét- és kürtszólamot a Budapesti Fesztiválzenekar két kiváló szólamvezető művésze, Ács Ákos és Szőke Zoltán játssza.
Műsor:
- Dohnányi:1. (c-moll) zongoraötös, op. 1
- Dohnányi:esz-moll zongoraötös, op. 26
- Dohnányi:C-dúr szextett, op. 37
Közreműködik:Frankl Péter (zongora)Ács Ákos (klarinét);Szőke Zoltán (kürt)Kelemen Kvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű); Homoki Gábor (brácsa); Fenyő László (cselló)