Program


Farkas Mira hárfaestje

Farkas Mira hárfaestje

A tehetség kötelez
Farkas Mira hárfaestje

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Thursday, December 14 2017 7:00PM

Händel: Prelúdium és toccata (Marcel Grandjany átdolgozása)
Hasselmans: A forrás, op. 44
Albéniz: España, op. 165 – 5. Malagueña
Kreisler: Régi bécsi táncdallamok – 2. Szerelmi bánat
Sarasate: Spanyol táncok, op. 21 – 2. Habañera
Walter-Kühne: Fantázia Csajkovszkij Anyegin című operájának témáira
szünet
Pierné: Konzertstück, op. 39
Ravel: Bevezetés és allegro, op. 46
Farkas Mira (hárfa)Nyári László, Varga Oszkár (hegedű), Krähling Dániel (brácsa), Karasszon Eszter (cselló), Scheuring Kata (fuvola), Puha György (klarinét)

Az est főszereplője először zongorázni tanult, s csak ez után választotta a hárfát, ezt az ősi, de mégis fiatal, pedálos alakjában csak a 19. században újjászületett, varázslatos hangú hangszert. Farkas Mira személyiségéhez a romantika kora áll a legközelebb szenvedélyességével, szélsőségeivel, az általa játszott átiratokat gyakran ő maga készíti. A Junior Prima díjas művész 2014-ben fejezte be tanulmányait kitüntetéses diplomával, Vigh Andrea irányításával. Azóta többször lépett fel a Gödöllői Nemzetközi Hárfafesztiválon, valamint Párizsban és Nagy-Britanniában, zenekarok szólistájaként pedig Magyarországon, Ausztriában, Lengyelországban és Izraelben koncertezett. Pályáján kiegészíti egymást a zenekari és a szólójáték, valamint a kamarazene – sokoldalúságának utóbbi két területét csodálhatjuk meg a már változatosságában is imponáló műsorban. Német, francia, katalán, navarrai, osztrák, vallon, orosz színek, hangulatok, életérzések keverednek az este folyamán, a kiváló fiatal művészhez muzsikus barátai csatlakoznak, hogy a hárfás kamarazene hangszíneit fület és érzékeket gyönyörködtető módon még tovább gazdagítsák.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.

English language tour with a mini concert

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.