 
											Elektrofon hangszercsodák
Mandel Róbert hangszertörténeti sorozata
 
											Mandel Róbert hangszertörténeti sorozata
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. március 17. péntek, 19:00
Baráth Bálint, Keresteš Szabolcs, Johannes Kretz, Kaltenecker Zsolt műveiből
Carolina Eyck (theremin); Baráth Balint (analóg moduláris szintetizátorok és elektronikus hangszerek); Keresteš Szabolcs (számitogépes vezérlés); Kádár Mihály (hangmérnök); Kaltenecker Zsolt (elektronikus hangszerek) Ensemble Geneamus (művészeti vezető: Mandel Róbert)
A néhány éve Mandel Róbert és Aba-Nagy Zsuzsanna hárfaművész hozta létre a Geneamus (Gesellschaft für Neue und Alte Musik) elnevezésű társulatot. Nem kevesebbre vállalkoztak, mint hogy a régi évszázadok hangszereit a legújabb elektroakusztikus technológiák környezetében szólaltassák meg, miáltal az elfeledettnek hitt instrumentumok és az új hangzások felé tájékozódó zeneszerzők új lehetőségekhez jutnak. Egy olyan nyitott és változó tagságú nemzetközi zenei együttes jött létre, mely minden, a legrégebbi és a legújabb zenei stílusok között feszülő úttörő elképzelésnek és zenei ötletnek hangot és lehetőséget kíván adni. A Solti Teremben a német Carolina Eyck zeneszerző és theremin-specialista jóvoltából megszólal az első elektronikus hangszer is. „Ahhoz, hogy az orosz fizikus Lev Szergejevics Tyermen eljusson találmányáig, egy antennák segítségével megszólaltatható instrumentumig, számos tudósnak kellett kísérleteznie a telefontól a rádióig. Mi őket tekintjük a példaképeinknek” – vallja Mandel Róbert.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Szauer Bianka és Pajor Olivér korosztályuk kiemelkedő tehetségei, mindketten számos nemzetközi és hazai versenyen értek el kimagasló eredményeket. A Tehetség kötelez sorozatban közös szólóestet adnak, ahol egy kamaraprodukció is elhangzik, Maurice Ravel eredetileg vonósnégyesre, fuvolára, klarinétra és hárfára írt Bevezetés és allegro című műve
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel…
A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!