Program


Aktuális előadások



J. S. Bach: c-moll versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1060
J. S. Bach:  C-dúr versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1061
SZÜNET
J. S. Bach:  5. (D-dúr) brandenburgi verseny, BWV 1050
J. S. Bach:  c-moll versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1062

Dobozy Borbála, Pierre Hantaï (csembaló) Győri Noémi (fuvola); Paulik László (hegedű) Aura Musicale (művészeti vezető: Máté Balázs)

„...a clavecint a maga idejében aligha hurcolták koncertpódiumra; ez a vékonyhangú szerszám specialiter kamarahangszer volt, melyet csak kamarában, azaz szobában használtak.” Bartók Béla 1912-es, Clavecinre írt művek előadása című cikke óta nagyot fordult a világ: a clavecin, azaz a csembaló polgárjogot nyert a hangversenytermekben. Ma inkább az kelt feltűnést, ha valaki régi repertoárt zongorán szólaltat meg – a Zeneakadémián is már 1970 óta lehet főtárgyként csembalót tanulni. A tanszak vezető oktatója Dobozy Borbála, akinek a magyar felmenőkkel bíró Pierre Hantaï csembalóművésszel és az Aura Musicaléval közös novemberi estjén Johann Sebastian Bach kétcsembalós versenyművei kerülnek középpontba. Bach ezen ritkán hallható kompozícióit bizonyíthatóan saját maga és fiai számára írta át az 1730-as években korábbi műveiből, a lipcsei Zimmermann Kávéházban tartott Collegium Musicum-összejövetelekre. A hangversenyen felcsendül továbbá a zeneszerző kötheni időszakában keletkezett 5. brandenburgi versenye, amely a zenetörténet első szóló billentyűs hangszert alkalmazó concertója.

Ajánló


kamara.hu – a Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja kamara.hu /6 Üveggyöngyjáték

A tehetség kötelez Devich Gergely csellóestje

A zenekar mesterei Madaras Gergely és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara Orgonaavató koncert