
Balog József zongoraestje
„Ha van valaki, akire pontosan talál a Zeneakadémia zongora-szólóestekből összeállított koncertsorozatának címe: A fekete-fehér színei, akkor Balog József biztosan közéjük tartozik.
„Ha van valaki, akire pontosan talál a Zeneakadémia zongora-szólóestekből összeállított koncertsorozatának címe: A fekete-fehér színei, akkor Balog József biztosan közéjük tartozik.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. március 7. szerda, 19:00
Lajtha:
Egy levélféle magamról (Des écrits d’un musicien)
Lajtha:
Hat zongoradarab, op. 14 – Scherzo
Eötvös Péter:
Erdenklavier-Himmelklavier Nr. 2. („In memoriam Luciano Berio”)
Kadosa:
Tíz bagatell (részletek)
Vajda Gergely:
Void
Kurtág György:
Játékok (részletek)
Sári József:
Pillanatképek (részletek)
Bánkövi Gyula:
Corale – in memoriam Luciano Berio
Jeney Zoltán:
Kalah
SZÜNET
Vidovszky László:
Schroeder halála
„Ha van valaki, akire pontosan talál a Zeneakadémia zongora-szólóestekből összeállított koncertsorozatának címe: A fekete-fehér színei, akkor Balog József biztosan közéjük tartozik. Az ő művészetét valóban a legjobb értelemben vett színesség, vagy mondjuk még szebben: szín- és árnyalatgazdagság jellemzi, mégpedig, mintegy fraktálszerűen, a legkülönbözőbb szinteken, az egyes hang artikulációjától a repertoár megválasztásáig.” 2016. novemberi szólóestje után így írt a kritika a zongoraművészről, aki ezúttal a 20. századi és kortárs magyar repertoárból állított össze egy kivételes programot. Balog József, akire Kocsis Zoltán is generációja egyik legtehetségesebb zongoristájaként tekintett, hihetetlen alázattal dolgozik azon, hogy a közönség felfedezze és értse a kortárs zene és a korábbi korok stílusai közti kölcsönhatásokat. Februári szólóestjén Latjha László, Eötvös Péter, Kadosa Pál, Vajda Gergely, Kurtág György, Sári József és Bánkövi Gyula művei mellett a 20. századi magyar zene egyik legikonikusabb alkotását, Vidovszky László Schroeder halála című kompozícióját is megszólaltatja.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
Cziffra György szólóestje (1956)
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
Anda Géza diplomakoncertje (1941)
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!