Program


Aktuális előadások



Debussy: La Damoiselle élue – kantáta
Lajtha: Magnificat
szünet
Saint-Saëns:Karácsonyi oratórium
Deák Andrea, Molnár Anna (mezzoszoprán); Tóka Ágoston (orgona)Sáfár Orsolya (szoprán), Megyesi Schwartz Lúcia (mezzoszoprán), N. N. (tenor), N. N. (basszus)Angelica Leánykar (karigazgató: Gráf Zsuzsanna)Tbilisi Férfikar (karigazgató: Archil Ushveridze)Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)Vezényel: Gráf Zsuzsanna

December elején, az adventi időszak első vasárnapja előtti szombat estén a Zeneakadémia Nagyterme csodálatos lehetőséget biztosít az ünnepi ráhangolódásra számos énekes szólista, Tóka Ágoston orgonaművész, a Budapesti Vonósok, egy grúz férfizenekar és az Angelica Leánykar közreműködésével. Elsőként a találkozás utáni vágy ébredésének, fokozódásának mozzanatát teremti meg Debussy kantátája, a La Damoiselle élue, mely Rossetti verséből merítve ihletet egy üdvözült hölgy földön maradt szerelme utáni sóvárgását ecseteli. A beteljesülés reményét Lajtha László gyengéden bájos alázattal megszólaló, női karra és orgonára írt Magnificatja csillantja fel, mely mű alkotási folyamatát a szerző így foglalja össze: „Elővettem én is a nagy palettát: rajta a színek – de a legkisebb ecsettel festettem, annak is összesodortam a szőrpamacsát, hogy úgy rajzoljon, mint a hegyes ceruza – és leheletszerűen raktam fel a színeket.” Végül Saint-Saëns Karácsonyi oratóriuma mondja el a beteljesedés történetét és hangsúlyozza az esemény jelentőségét.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánló


Zenekar a központban Julia Lezsnyeva, Franco Fagioli és a Cappella Gabetta

A zongora kétszer Katia és Marielle Labèque

Konzis koncertek A Konzi Jazz Tanszakának koncertje