
Andreas Ottensamer és a Kelemen Kvartett
Otthon a Zeneakadémián
Andreas Ottensamer és a Kelemen Kvartett
Otthon a Zeneakadémián
Andreas Ottensamer és a Kelemen Kvartett
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. február 24. szombat, 19:30
Otthon a Zeneakadémián című sorozatának februári hangversenyén a Kelemen Kvartett – a koncerteken szinte konstans tényezőt jelentő Brahms-kamaramű mellett – ezúttal Dvořák és Mozart egy-egy kompozícióját tűzi műsorára. Érdekes analógia, hogy Dvořák és Mozart magánélete bizonyos szempontból hasonlóan alakult: mindketten szívük választottjának húgát vették feleségül. Dvořák éppen fiatalkori szerelmi csalódását öntötte formába a Ciprusok című dalciklus tételeiben, melynek tizennyolc dala közül később tizenkettőt vonósnégyesre alkalmazott. Mozart B-dúr vonósnégyese (K. 458) az úgynevezett „Haydn-kvartettek” sorozatába tartozik. A „Vadászat” melléknév az első tétel nyitómotívumára utal, és maga a zeneszerző is használta vonósnégyesére ezt a megnevezést. A koncertet Brahms h-moll klarinétötöse zárja, melyet a Kelemen Kvartett a Berlini Filharmonikusok szólóklarinétosával, a félig magyar származású Andreas Ottensamerral ad elő. Ottensamer 2015-ben megjelent Brahms-lemezét az Echo Klassik az év hangszeres lemeze elismeréssel díjazta.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.
Szabó Balázs orgonaművész hangszerbemutatója
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!