Program


Aleksandar Madžar és a Kelemen Kvartett

Aleksandar Madžar és a Kelemen Kvartett

Otthon a Zeneakadémián
Aleksandar Madžar és a Kelemen Kvartett

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. április 12. csütörtök, 19:30

Haydn: 34. (D-dúr) vonósnégyes, Hob. III:34
Schumann: A-dúr vonósnégyes, op. 41/3
szünet
Brahms: f-moll zongoraötös, op. 34
Aleksandar Madžar (zongora)Kelemen Kvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)

Az Otthon a Zeneakadémián sorozat utolsó hangversenyén a Kelemen Kvartett Brahms mellett Haydn és Schumann egy-egy kamaraművébe avatja be a hallgatóságot. Haydn a „vonósnégyes atyjaként” nem szorul bemutatásra: 68 vonósnégyesével valóban gyakorlatilag ő alakította ki e műfaj szabványos kereteit. Más a helyzet Schumann esetében. 1842-ben, amikor kamaraműveinek zömét komponálta, három vonósnégyese is elkészült, a darabok mégsem váltak a repertoár szerves részévé. Az A-dúr vonósnégyest sokáig elhanyagolták, mondván zenei szövete túlságosan zongoraszerű; a költőiség, a Schumannra jellemző egyedi megoldások azonban a helyenként szokatlan írásmód ellenére is jogos helyet biztosítanak számára a koncertpódiumon. Brahms f-moll zongoraötöse a zeneszerzőre olyannyira jellemző hosszas alkotófolyamat mintapéldája lehetne, sokszoros átdolgozás után nyerte el végleges formáját, mely helyenként merészen átlépi a hagyományos formaépítés kereteit. Megszólaltatásában a Kelemen Kvartetthez a szerb zongoraművész Aleksandar Madžar csatlakozik.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

Thomán István Beethoven–estje (1919)

Ajánló


A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!