Program


A "felesleges" karmester (10-15 éveseknek)
2

A "felesleges" karmester (10-15 éveseknek)

Liszt-kukacok Akadémiája
A „felesleges” karmester
10-15 éveseknek

 more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, March 25 2018 11:00AM

Mozart:
    40. (g-moll) szimfónia, K. 550 – 1. tétel
Mendelssohn:
    42. zsoltár, op. 42 – Meine Seele dürstet nach Gott (ária); Meine Thränen sind meine Speise Tag und Nacht (recitativo); Denn ich wollte gern hingehen (ária)
Beethoven:
    5. (c-moll) szimfónia, op. 67 („Sors”) - 1. tétel
Haydn:
    88. (G-dúr) szimfónia - 4. tétel

Bojtos Luca (szoprán); Pintér Gábor (színművész) Angelica Leánykar (karnagy: Gráf Zsuzsanna) Divisi Kamarazenekar Mesél és vezényel: Dinya Dávid

Mit csinál a zenekarban a brácsa, ha dallamot is ritkán kap, és a basszust sem ő játssza? Miért van szükség karmesterre, ha olykor nélküle is működik egy zenekar? Mi a szerepe a kottának a klasszikus zenében, ha számos zenekultúra (népzene, jazz, gregorián stb.) el van és volt nélküle? Milyen feladatai vannak egy operarendezőnek, és vajon hiányozna-e az énekeseknek és a közönségnek, ha nem lenne? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Zeneakadémia ifjúsági sorozata, amelynek harmadik alkalmával a Zeneakadémia doktorandusz hallgatója, Dinya Dávid és a Divisi Kamarazenekar vezeti be a gyerekeket a karmesteri munka rejtelmeibe. Megtudhatjuk, hogy milyen nehézségek merülnek fel egy zenekari próbán, mire való a pálca, hogyan válhat egyetlen hangszerré egy zenekar, miért kell egy dirigensnek pszichológussá is válnia olykor, s hogy miért nem működhet egy szimfonikus zenekar teljesen demokratikus módon. Ahogy természetesen az is ki fog derülni, hogy a karmester bizony a klasszikus zenében egyáltalán nem felesleges alak.

Our offer


A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Suggestions


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel…

Lakatos Ágnes és Oláh Kálmán ének-zongora duó formációja jól ismert a magyar zenei életben, repertoárjuk főként amerikai jazz-sztenderdekből áll, a…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.